Контакти
Голова правління ОСББ
Дзюбенко Оксана Миколаївна
+380-98-603-0382
Заступник голови правління ОСББ
Паркіна Ольга Володимирівна
+380-67-364-4022
☼
Диспетчерська по сантехніці та електричних мережах
+380-98-939-2804
Диспетчерська по ліфтам
+380-38-429-1162
Диспетчерська комунального господарства
+380-38-426-3342
+380-38-429-0225
Аварійна по електропостачанню
+380-38-429-1032
Вже у травні 2019-го року в Україні комунальна реформа повноцінно набуде чинності
Головне:
-
з 1 травня в Україні вводять штрафи за прострочення платежів з комуналки;
-
українці зможуть скаржитися на погану якість комунальних послуг і повертати гроші;
-
споживачі будуть зобов'язані впускати в житло перевіряльників;
-
комунальні послуги зможуть відключати за борги.
Принцип №1. Споживач теж несе відповідальність
Розглянемо нововведення на прикладі конкретного будинку. Припустимо, в будівлі 50 квартир, місячні втрати води становлять 50%, п'ять сімей відмовляються оплачувати комуналку, перевіряльників не впускають ні в квартиру, ні в під'їзд.
За "старими" законам вони фактично звільнялися від будь-якої відповідальності. Втрати води в будинку (через магніти на лічильниках, неправильні показання і протікання труб) компенсував водоканал, сім'ї з боргами продовжували користуватися комунальними послугами, а постачальники послуг у кращому разі могли погрожувати судовими позовами.
Що зміниться:
-
комунальні послуги (крім електроенергії та газу) можуть відключити;
В законі чітко прописана процедура. Борг починає рахуватися з 21 числа (якщо вихідний, то з наступного робочого дня після 20-го). Виконавець має надіслати листа родині, що з якоїсь причини не платить. Зачекати 30 днів і після цього може сміливо відключати, наприклад, електроенергію.
-
перевіряльників зобов'язані впускати до квартир, інакше — відключення;
Виконавець послуги згідно із законом повинен мати доступ, наприклад, до лічильника. Якщо він у квартирі і двері перевіряльнику не відчиняють, цього достатньо, аби припинити надання послуги.
"Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до приміщень, які належать споживачеві, є підставою для припинення надання відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється", — йдеться у законі.
-
все, що витратили в будинку, мають оплачувати його мешканці;
Якщо частина комуналки "загубилася" в будинку, і в сумі квартирні лічильники показують менше, ніж будинковий, платити треба за будинковим лічильником (згідно із законом про житлово-комунальні послуги). Наприклад, якщо в половині квартир за допомогою магнітів занижують показання лічильників, за вкрадені кубометри заплатять всі мешканці порівну.
-
За борги нараховуватимуть пеню.
Після 20-го числа за кожен день прострочення закон передбачає покарання — пеню. Граничний розмір такого штрафу — всього 0,01% боргу за кожен день прострочення. Тобто якщо заплатити на 60 днів пізніше, сума збільшиться лише на 6%. Наприклад, якщо ваш борг за два місяці — 4 тис. грн, розмір пені складе 24 грн.
"Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги і житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином", — йдеться у законі.
Принцип №2: за неякісну послугу можна не платити
-
Якість комунальних послуг перевірятимуть комісії;
Кабінет міністрів розробив форму скарги на якість комунальних послуг. Вже з 1 травня для того, щоб виявити порушення, достатньо заповнити документ і дочекатися комісії.
"Це стосуватиметься перевірок якості послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення, вивезення побутових відходів, керування багатоквартирним будинком", — цитує віце-прем'єра Геннадія Зубка прес-служба профільного міністерства.
Якщо виявиться, що якість комунальних послуг не відповідає нормативу, платити за них можна менше.
Як оплачувати гарячу воду:
-
75-50 градусів — повний тариф;
-
49-45 градусів — 90% повного тарифу;
-
44-40 градусів — 70% повного тарифу;
-
> 40 градусів — за тарифом на холодну воду.
Крім того, як пояснюють в Національній комісії у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), гарячу воду можуть відключати не більш ніж на 6 годин на добу, при цьому період "без води" має становити не більш ніж 30% місяця. Якщо зазначена норма порушується, за кожну добу сума в платіжках має зменшуватися на 3,3%. Остання норма також стосується і холодної води.